Velafholdt generalforsamling 2015 i Frivilligcentret

GF 2015

Frivilligcenter & Selvhjælp Rudersdal afholdt generalforsamling mandag den 20. april med 35 deltagere, der repræsenterede 21 medlemsforeninger. Humøret var højt, og der var rosende ord til beretningen og årsskriftet for 2014, som stadig kan hentes i Frivilligcentret. Kurt Nielsen som bl.a. er aktiv i DH blev valgt som dirigent og ledte generalforsamlingen sikkert i mål.

En stor tak skal lyde til Margit Albertus, som efter 14 års aktiv deltagelse har valgt at træde ud af bestyrelsen. Margit var med til at etablere Frivilligcentret tilbage i 2001 og har været formand i en årrække. Vi må derfor sige farvel til en stor kapacitet på området. Margit fortsætter dog sit aktive frivilligliv i både Kontaktgruppen og Nærum Sogns menighedsråd. Frivilligcentret vil tillige sige tak til Hanne Berthelsen fra Det rullende Korps, der også valgte at træde ud af bestyrelsen. Frivilligcentret byder i stedet Birthe Erlendsson aktiv i Birkerød Flygtningekontakt, Kurt Nielsen, aktiv i blandt andet DH og Vivi Nobel aktiv i Gigtforeningen, og som gennem flere år har siddet som suppleant i bestyrelsen varmt velkommen til det spændende arbejde i Frivilligcentrets bestyrelse.

På det konstituerende møde efterfølgende blev Søren Grotum (Danske Handicaporganisationer, Rudersdal) genvalgt som formand for Frivilligcentret. Vivi Nobel blev valgt som næstformand og Lise Rechter (aktiv i Rejseforeningen) blev valgt som kasserer. De øvrige medlemmer af bestyrelsen er Anne Worning (medlem af Frivilligrådet 2008-2012), Jørgen Rassing (aktiv i Ældre Sagen), Tove Franke (aktiv i Osteoporoseforeningen), Birthe Erlendsson og suppleanterne Annette Marschall Wedel-Heinen (aktiv i Liselunds Venner) og Kurt Nielsen.

Frivilligcenter Rudersdal
Kulturcenter Mariehøj, Øverødvej 246B, 2840 Holte, tlf: 4589 0056