Forside
Brug sociale medier strategisk og effektivt
- Dato
- 24.09.2022 10:00 - 16:00
Beskrivelse
Sociale medier som fx Facebook og LinkedIn er effektive kommunikationskanaler også for frivillige sociale foreninger. Dette grundkursus sætter fokus på, hvordan I kan arbejde med SoMe - både på et strategisk og praktisk niveau i foreningen. Kurset giver jer et solidt overblik og indblik i de sociale mediers forunderlige verden og de mest relevante platforme, som I kan bruge strategisk og til gavn for foreningens sag. Med fra kurset får I et første udkast til en social-medie-strategi.
Sociale medier er nemme og effektive kommunikationskanaler, men kunsten er at vælge dem, der passer bedst til foreningens målgrupper og ressourcer.
Dette grundkursus giver jer viden om, hvordan I kan arbejde strategisk med sociale medier. I får et solidt overblik over de sociale mediers forunderlige verden, hvordan de kan bruges i jeres kommunikationsarbejde og et dybere indblik i de mest relevante. På kurset arbejder I med et første udkast til en strategi for de sociale medier, der er relevante i jeres forening eller organisation.
Hvem henvender kurset sig til?
Kurset er for bestyrelsesmedlemmer, frivillige og ansatte i mindre og mellemstore foreninger, organisationer, der udfører frivilligt socialt arbejde i de 10 nordsjællandske kommuner. Grundkurset er især for deltagere uden den store erfaring med sociale medier og strategiarbejde. Det vigtige er, at deltagerne vil være klogere på, hvordan de kan bruge sociale medier strategisk og til gavn for foreningens sag.
Kursusindhold
Kurset sætter fokus på strategisk og effektiv brug af sociale medier i frivillige foreningers kommunikationsarbejde.
Lokale kurser giver mulighed for at tilpasse indholdet til netop jeres deltagere.
Kurset kan f.eks. præsentere:
Et overblik over de sociale mediers verden
En indføring i de mest brugte sociale medier. Hvad kan de – hvad kan de ikke?
Hjælp til at vurdere de sociale medier ud fra jeres specifikke behov og ressourcer
Det første udkast til en social mediestrategi for foreningen.
DATO: Lørdag d. 24. september 2022 kl. 10:00 til 16:00
STED: Frivilligcenter Hillerød/ Kedelhuset, Fredensvej 12 B, 3400 Hillerød
Tilmelding
Tilmeld dig her via NemTilmeld
Underviser
Jeannette Refstrup er direktør i kommunikationsbureauet Strup & Strup, der arbejder med kommunikation og markedsføring for en række offentlige og private kunder i Danmark og Norden. Hendes ansvarsområder er corporate branding, krisekommunikation og forandringskommunikation samt undervisning blandt andet i sociale medier. Jeannette er uddannet journalist og executive master i corporate communication. Læs mere om hende på www.strupstrup.dk